donderdag 17 mei 2012

                                        Gisteren was ik net aan het afwassen ja nog met de hand, klepper de klepper de brievenbus er kon weer een pakje komen van lapjes post.
                     Ja hoor een grote envelop de afwas kan wel even wachten, weer 20 prachtige lapjes en weer een huisjes patroon wat ik wel jammer vind  er zijn heus nog wel andere patronen die geschikt zijn voor deze lapjes.

 


               Ik had weer zin om iets te breien dit keer een trui voor Tim op zoek gegaan naar een patroon en in de wol doos naar wol.
                     Geen restjes natuurlijk voor een jongens trui nee ik heb immers meisjes.
              Dan maar even naar Jeanet die heeft genoeg wol in haar winkeltje, en deze kleuren katoen uitgezocht, gisteravond een begin gemaakt, hoe hij er uit gaat zien verklap ik niet.


           Van morgen zat ik even achter het naaimachien boven toen mijn man mij naar beneden riep.
                                  Jullie weten dat er weer  koolmezen in het huisje zaten, vorige week maandag zijn de ouders met voederen begonnen.
                          De jonge zo had ik uitgerekend konden in het Pinksterweekend uitvliegen.
         Maar maandag zat ik buiten en heb de mezen niet een keer gezien ook die avond niet, het zal toch niet waar zijn!!
             Hij had het nestkastje open gemaakt ja hoor 5 dode vogeltjes en 1 eitje, weer niet gelukt dit jaar.
                         Hoe kan die nouzelf denk ik aan gif, want de jonge waren best groot.


        Als ik zie hoe sommige gelijk naar gif pakken vindt ik jammer! er zijn genoeg vriendelijke middelen die net zo goed werken.
              Eerst wilde ik jullie de foto besparen maar ik vind het zo een mooi nestje, koolmezen die wild breien.
             In de klimop naast de keukendeur zit een merel de eitjes zijn 2 weken geleden al uitgekomen ik hoop dat zij meer geluk hebben.

                                                                     Een fijn weekend
                                 
                                               GROETJES LEINTJE

1 opmerking:

  1. Ach toch, wat jammer dat het nestje vogelkuikens niet groot zijn geworden. De lapjes zijn erg mooi!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...