zondag 15 april 2012

Biggekerkse quiltdag

Na een drukke week tijd voor ontspanning, om 9.00 uur afgesproken met Els en Willy we gaan naar de Biggekerkse quiltdag.
We worden warm onthaalt door de dames van quiltshop Leur en krijgen bij binnen komst een map met lapjes en een blok, het blok is voor stichting Verdanda het is een paperpierce van een boot deze kan je thuis maken en opsturen naar Verdanda daar maken ze een quilt van voor het gehandicapte kind.
Na een plaatsje bij het raam gevonden te hebben naar de tweedehands boeken tafel daar kan je boeken neer leggen waar je van af wil.
Dan naar de stoffen kraam dit keer niets gekocht al zag ik wel weer hele mooie lapjes en patroontje.


Om 10.00 uur gaan ze beginnen met de presentatie van de Quilts dit keer de grote, er zijn weer mooie quilts bij, ook ik heb een paar quilts bij me. deze zijn niet van mij hoor.


Daarna worden de quilts opgehangen en voor zien van een nummer, zo kan je een stem uit brengen welke quilt jij de mooiste vindt.


Daarna kregen we een patroon om met de lapjes die we bij binnenkomst kregen een blok te maken.


Dit is het blok een vlieger, niet dat je zoveel lapjes krijgt hoor, meestal net genoeg voor een kussensloop. 
Ik ben bezig geweest met een eigen werkje vorige keer heb ik wel een blok gemaakt maar die moet nog steeds afgemaakt worden.
De lapjes kan ik natuurlijk ook altijd voor iets anders gebruiken.
We zaten aan een tafel met een paar dames uit schouwen het is dan niet alleen quilten maar ook lekker kletsen.
Annet en Hanneke van t winkeltje van Jannetje uit Zoutelande kwamen ook nog even langst zij organiseren een mysterie tentoonstelling in augustus. 
Zij hebben in november 2009 het patroon uitgegeven en zijn nog op zoek naar dames die de mysterie gemaakt hebben, heb je deze gemaakt en mag Jannetje hem gebruiken voor haar tentoonstelling neem dan contact op info@twinkeltjevanjannetje.nl

Na de middag krijgen we weer een pakketje met lapjes en een patroon, dit keer een 3 D effect, deze ga ik zeker een keer maken, deze techniek ken ik nog niet.

Het loopt al snel tegen drieën dus tijd voor de winnaar Annet uit Etten-Leur




Zo je ziet niet voor niets de nummer een, nummer 2 en 3 zijn de quilts van de presentatie.
Het was weer een heel gezellige dag de volgende quiltdagen zijn in November.


GROETJES LEINTJE

  


3 opmerkingen:

  1. dat klinkt gezellig leintje,en ook leuk dat je op zo,n dag lekker bezig bent,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een hele gezellige dag !! Mooie quilts lieten ze zien zeg en diegene die de eerste prijs heeft gewonnen: Helemaal terecht ! Het is een plaatje. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...