zondag 4 maart 2012

Lente kriebels

                                Langzaam ontwaak ik uit mijn winterslaap.

Lekker de tuin in zo ook donderdag Jinthe speelt lekker buiten voor mij een gelegenheid om de dooie bloemen uit de hortensia's te knippen.
             Lieveheersbeestjes komen tevoorschijn ik laat ze aan Jinthe zien en zet er een op mijn hand niet oma op eten zegt ze, ik leg uit dat, dat niet gebeurt maar op haar hand wil ze niet dus zet hem maar weer terug.
         Ik wil haar toch wat mee geven van de natuur mijn Vader was een natuur mens en ik ben blij dat hij dat aan mij heeft over gebracht.
        Vrijdagmiddag de voortuin aangepakt en gistermorgen een stukje aan de achterkant, heerlijk laat de lente maar komen. De voorjaarsbloemen beginnen te bloeien al waren de narsissen erg vroeg dit jaar,
                           om alvast in de stemming te komen een paar voorjaars quiltjes


                          In 2010 gemaakt van een patroon van Jannetje uit zoutelande hangt in de kamer.



Dit zijn kussen overtrekken tussen doortjes die ik gemaakt heb voor mijn schoonmoeder en schoonzusje.




In een artikel heb ik eens gelezen dat mens die in de zomer geboren zijn eerder last hebben van een winterdip, dat geldt in ieder geval wel voor mij ik ga het liefst in winterslaap.
           Maar nu de dagen weer lengen en de natuur langzaam ontwaakt krijg ik de voorjaars kriebels.

Niet dat ik nog aan de grote schoonmaak mee doe nee daar ben ik jaren geleden al mee gestopt toen ik ontdekt dat het sopwater nog schoon was.
     Nee ik beperk me nu alleen nog tot het schoonmaken van kasten en luchten/wassen van overgordijnen en beddengoed.
 Straks het zonnetje ramen/deuren open frisse lucht in het huis, met een quiltje op het terras heerlijk.


4 opmerkingen:

  1. ja heerlijk dat jonge groen weer,ik ben een winterkind maar heb niet veel met de winter ,geef mij het voorjaar maar ,maar misschien juist door de seizoenen kunnen we meer genieten en wat een leuke quitjes met die bloemen,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Leintje,

    Wat leuk dat ik je afbeelding bij mijn volgers tegenkwam.
    Uiteraard neem ik nu meteen een kijkje op jou blog, Wat een prachtige hobby heb je en als ik het zo bekijk allemaal heb je al
    heel veel schitterende Quiltcreatie's tot stand gebracht.

    Heerlijk hé nu de lente er weer aan komt, alle jaargetijden hebben hun charme maar de lente spreekt mij toch wel in het bijzonder aan. Het is net alsof de wereld van grijstinten weer een kleurig schilderij begint te worden. Van de week ben ik ook al driftig in de tuin bezig geweest, en je ziet alweer een heleboel opkomen.

    Leuk dat ik je ben tegengekomen zodat we van elkaars blog kunnen genieten.

    Een fijne avond verder,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je je kleindochter alle moois van de natuur kan laten zien, het is zo belangrijk dat kinderen daar mee opgroeien! En al ruik ik de lente komen, toch vind ik het nog steeds behoorlijk fris hoor! Mooi quiltwerk laat je ons zien, in mooie lentetinten, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Leintje, ik reageer maar even via je blog, want ik heb je mailadres niet. Ik heb geen idee wanneer de Biggekerkse dagen zijn, kan er nergens iets over vinden. Kun je me erover mailen? A.s. zaterdag ga ik wel naar de Naald-en Draad dag in Heenvliet. Daar ben ik nog nooit geweest, maar het schijnt erg leuk te zijn. Het is gratis en je kunt er zo naar toe. Ik hoor nog wel van je. Op mijn blog staat een link naar mijn mailadres. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...