dinsdag 28 februari 2012

Bij ons in het dorp kom je nog regelmatig een vrouw in Zeeuwse dracht tegen al wordt het steeds minder. Mijn schoonmoeder is 81 en een van de jongste, jammer dat het verdwijnd, maar een broek of jurkje is net iets makkelijker.

Toch ben ik al jaren weg van het schortenbont en heb er door de jaren heen al heel wat van gemaakt. Ik had  nog een restje liggen heb er wat andere stofjes bij gekocht.


                                                       en daar  2 kussens van gemaakt,

 een speldenkussen die ik versierd heb met zwarte kralen die veel weg hebben van gitte kralen.



en deze pannenlappen met een hollands tintje die heeft Sint bezorg bij iemand die er helemaal weg van was.
Mochten jullie binnenkort een bont muisje bij http://blij-dat-ik-brei.blogspot.com/ voorbij zien komen dan is dat het vingerspeldenkussen waar mijn dikke vingers niet in passen.


De Zeeuwse knop is momenteel een hype in Zeeland niet alleen sieraden maar ook bakblikken, zeep, kaarsen, bonbons, kaas, ik kreeg er een van steen voor aan de muur , toeristen die in Zeeland waren hebben vast wel een Zeeuwse knop  mee naar huis genomen.

              Wil je toch iets Zeeuws, maar niets met stofjes hebt dan is dit misschien iets.
                                                                         of
mochten jullie in de buurt verkeersborden missen dan heeft er vast iemand een nieuwe hobby
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2012-02-24/106621/zeeuwse-knoppen-gemaakt-van-verkeersborden

2 opmerkingen:

  1. Hee, wat leuk nog een Zeeuwse blog!! Schitterd, het kussen van schortenstof, maar het speldenkussen is ook geweldig mooi! Hier kan ik zo enorm van genieten!! Het muisje bij Jeanet is echt schattig, zoiets grappigs heb ik nog nooit gezien! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die bonte schort stoffen ,ga je volgen je maakt prachtige dingen zeg,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...